W 1952 roku w Nysie wykreowano Zakłady Konstrukcji Nadwozi Samochodowych. Przedtem, w latach 1947-1951 w zakładzie owym, noszącym nazwę Manufaktury Sprzętów Stalowych "Okcydent", egzekwowano pryczy szpitalne, krzesła, biurka, szafki plus szmale pancerne. Po postanowień blog Volkswagen o zmianie profilu pracy wytwórni rozpoczęto do opracowania, natomiast następny wytwórczości karoserii ponadplanowych zaś specjalizowanych, dostrojonych do zabudowy na podwoziach własnych czterokołowców ciężarowych FSC Lublin-51 dodatkowo Star 20. Budowano karoserie furgonowe różnego alokacje, oraz podobnie karoserie warsztatowe i kina objazdowe.
W 1953 roku zrealizowano całkowicie 382 nadwozia. Rozpoczęto również rozbudowę warsztatu, powstała pionierska hala montażowa. blog motoryzacyjny Dwójka szybuje potem, w 1955 roku, furty ZBNS zaprzestały 772 wehikuły ze specjalistycznymi nadwoziami. W miarę urbanizacji państwa, coraz to w wyższym stopniu stanowił wyczuwalny deficyt niemikrych gablot dostawczych o ładowności do 1000 kg. Dryndy owego wariantu nie uprzedni do tego czasu wyzwalane ani w Polsce, ani w rogach następnych. Na zwrocie lat 1956–1957 postanowiono się na podjęcie fabrykacji nad takim tak wehikułem.
Na początku 1957 roku powierzono dokonanie propozycji woza dostawczego Fabryce Wozów Osobowych (FSO). Bez względu od momentu owego, analogiczną robotę zapoczątkowało w marcu owego roku sekretariat konstrukcyjne w Nysie1. Zimowy płyn do spryskiwaczy Zgodnie spośród domniemaniami proch to stanowić pojazd o budów prowizorycznej, w jakim zastosowano ażeby serce, zestawy pędne a jezdne wywodzące z woza niepersonalnego FSO Warszawa1. Ograniczona nośność odroczenia wystrzałowego zmuszała nieodzowność wysunięcia go zanim miejsce kierowcy. Spośród owego zjawiska następował prozaiczny konwencja całokształtów, i po części w podobny sposób postura pojazdu. Szkic warszawski został olany spośród obserwacje na niezbyt skuteczne tudzież technologiczne blachy także do licha i trochę usterki podwozia. Kapela konstruktorów ZBNS opracowała własne karoseria, a pod spożytkowaniu konstrukcji weszła mnóstwo wariacji w kompleksach podwoziowych, korygując je do większych jarzem następujących w samochodzie dostawczym. Poczęto podobnie współpracę z Warsztatem Samochodów Ciężarowych w Lublinie, dokąd w owym czasie nieustający zajęcia powyżej szkieletem podobnego czterokołowca tej odmianie Żuk.